| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] 2 3 Print
Author Topic: Hvad går i og pusler med ?  (Read 41335 times)
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« on: February 14, 2015, 11:34:10 am »

Der må være nogen der går og pusler med Matra projekter i garagen ?
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #1 on: February 14, 2015, 10:10:25 pm »

Der må være nogen der går og pusler med Matra projekter i garagen ?
Joh, såmænd.  Wink
Mangler stadig mange ting på min Murena. I eftereåret fik jeg samlet motoren med renoveret topstykke og en ny Holbay 58C knast. Men choker kablet har været svært at rokke og i går gik det fri af betjeningsgrebet. Heldigvis har jeg et nyt kabel på lager, men ingen garage, kun carport. Sad Så det blir en kold fornøjelse, men skiftes skal det.
Til foråret skal gearkassen af og et nyt 2. gear installeres. Det ligger klar, sammen med et "high" 5th sæt tandhjul, som jeg sætter på ved samme lejlighed.
Så, jo, der pusles.  Grin
Logged

Matranaut par excellence Cool
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #2 on: February 15, 2015, 07:33:58 pm »

Jeg har brugt en stor del af weekenden på at få min tankmåler til at vise rigtigt. Til en start viste den tom tank hele tiden, efter at jeg havde rodet med den, viste den fuld tank hele tiden. Systemet har været ved at drive mig til vandvid, uanset hvad jeg gjorde viste måleren enten tom tank eller fuld tank. Resultatet blev, at jeg tror at der er overgang i stikket på tanken (når det er monteret i tanken, ikke når jeg tager det ud). Der er ingen revner i stikket og det er renset så det er ikke udvendig at strømmen kryber, men nu har jeg ført ledningerne ud til et eksternt stik, det ser ud til at virke, jeg får i hvert fald nogle fornuftige ohmværdier.
« Last Edit: February 15, 2015, 07:37:47 pm by Matra_Hans » Logged
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #3 on: February 15, 2015, 07:39:04 pm »

Hans, du skal bare have en målepind som Helge havde til sin M530  Wink
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #4 on: February 16, 2015, 06:58:42 pm »

.....Tjaa.... Jeg kører jo Bagheera og 530, så jeg har ikke noget at lave  Embarrassed .... de går jo aldrig i stykker!!.. Cheesy .. Men olieskift bliver det da til her en af dagene. Vi skal være helt klar når nu foråret springer ud d. 1. marts!
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #5 on: February 16, 2015, 10:10:06 pm »

Lars, du er lidt bagud
http://www.veterandele.dk/shop/cms-Vinterklar.html
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #6 on: February 21, 2015, 07:45:24 am »

Poul....mine biler skal ikke "vinterklargøres". De bor jo inde på mit værelse hvor der altid er 16 gr. 😄
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #7 on: March 01, 2015, 08:42:10 am »

Så kom der da lige frisk olie og nye filtre på Matraerne i går, lørdag. Dejligt forårsvejr på midtfyn, begge biler en tur ude at vende på gårdspladsen..vi er klar Grin Begejstringen falmer så lidt en smule når man vågner op til årets første officielle forårsdag, OG DET BLÆSER OG REGNER OG ER JAMMERLIGT!.... Huh.... Hmmmm......tror vi kører en tur på bådmesse i Fredericia...mon ikke der er lidt forårsstemning der?  Roll Eyes
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #8 on: March 05, 2015, 01:21:46 pm »

Hej allesammen

Tjo..  Jeg har også gang i en masse mindre projekter på Bagheeraen. Jeg har puslet rundt om den de sidste uger, og den har da også lige været startet op for en ordens skyld. Og så har jeg ellers lavet mig en lang liste over ting jeg ikke er helt tilfreds med.

Jeg har blandt andet udskiftet mine "nye" tågelygter med et sæt gamle Marchal tågelygter, men for at de kunne monteres måtte jeg udskifte mine uoriginale positions- og blinklyslygter, til et andet sæt uoriginale, som der dog passer og er meget pænere Smiley  men for at de kunne sidde pænt og ordenligt, lavede jeg et par monteringsplader i 0,5mm rustfri.

Det blev alt sammen rigtig fint, men selvfølgelig stoppede det ikke der Smiley  for så lagde jeg mærke til hvor rodet min el-net var ude ved lygterne, og så måtte jeg jo også rydde op i det.

Monteringen af min store bundplade var heller ikke perfekt, så der fik jeg også lavet en langt bedre løsning, med sådan nogen smarte kantmøtrikker der sidder på en bøjle, således at møtrikkerne kan holde sig selv på plads, så at jeg bare kan løfte bundpladen op, og skrue den fast udefra. Slut med selvskærende skruer Smiley

Derudover har jeg fjernet mine dørhøjtalere, der alligevel ikke blev brugt til meget, eftersom at jeg havde skiftede den moderne radioen ud, med en mere tidssvarende fra 70'erne på hele 1 * 5 watt..  Jeg gider dog ikke lave nye dørsider i denne omgang, så jeg har lavet nogen pæne dækplader i alu.

Mit næsten nye chokerkabel har altid virket elendigt, men jeg har ikke gidet skifte/smøre det.  Nu har jeg hevet det ud, så jeg kan få et nyt monteret. Jeg synes dog at håndtaget sidder dårligt placeret, jeg kunne egentlig godt tænke mig at det vendte imod føren af bilen, i stedet for væk fra..

Også har jeg engelig fået taget mig sammen til at få lavet min rustfri nummerpladelysholder færdig. Og jeg har fået monteret nogen nye vindueslister (popnittet fast, indvending på panelet op mod ruden).

Så det går da stilli og rolig fremad, den skal i hvert fald nok nå at blive klar til årstræffet  Cheesy    

Hen over vinteren har jeg renoveret en rådden Vespa, jeg fik for at klippe en hæk. Den er også gået hen og er blevet helt fin.

Frederik        
« Last Edit: March 05, 2015, 01:28:56 pm by Moes » Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #9 on: March 06, 2015, 08:44:00 pm »

------
Hen over vinteren har jeg renoveret en rådden Vespa, jeg fik for at klippe en hæk. Den er også gået hen og er blevet helt fin.

Frederik        
Hej Frederik.
Din Vespa er superflot. Jeg er sikker på at den er mange penge værd nu. Der er så vidt jeg ved kult i at køre en gammel Vespa. Cheesy
Logged

Matranaut par excellence Cool
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #10 on: March 07, 2015, 10:07:57 pm »

Tak Jon  Smiley

Ja, men ikke helt så kult/cool som at køre Matra  Grin
Logged
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #11 on: March 09, 2015, 12:45:53 pm »

Har fået mine Rancho fælge sandblæst og lakkeret.
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #12 on: March 09, 2015, 08:35:37 pm »

Jeg roder ikke så meget med bilen, men jeg har jo fået garage til den gamle og den er jeg ved at gøre god og tør. En ny port skal der også laves (træ). Men Murenaen holder nu tørt og godt og det er jo slet ikke så dårligt!

Sådan så bagvæggen ud for godt et år siden, så der var plads til forbedring. Nyt tag, tagrende og ikke mindst afløb har forbedret situationen meget. Nu skal vi bare have alle nabogaragerne med på faskine mm og jeg skal have noget aktiv, soldreven udluftning på så den tørrer op hurtigt når der alligevel kommer vand på gulvet.

Ja, Lars - samme standard som dit drengeværelse bliver det jo aldrig!

/Anders

Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
hoffmann
Sr. Member
****
Posts: 168


I'm a llama!


« Reply #13 on: March 11, 2015, 08:33:57 pm »

Jeg skal ellers lige love for der er nogen der ikke bare feder den på sofaen, Frederiks energi bliver svær at slå ! Top karakter for både bilen og Vespa !
Anders ... ja plads til forbedring, men dog en garage. Der er nogen der må stå på gaden.
Jeg selv har også en del projekter jeg skal have lavet på min "nye" bil. Faktisk er listen så lang at jeg ikke aner hvor jeg skal begynde.... så den står lige lidt endnu.
Hilsen Poul
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #14 on: March 12, 2015, 08:47:25 pm »

Det ser jo godt og forårsagtigt ud, ude i de små Matrahjem...lige bortset fra at nogen har smidt en stor papkasse oven på Frederiks Bagheera???.....  Shocked og Hans!...med de flotte fælge er du da nød til at give resten af bilen en tur også...ellers stikker de da helt af!..  Grin. Og Poul, her er et godt forslag. Få bilen synet, og få plader på, og så fix småtingene hen ad vejen. Det vigtigste er at være kørende...ikke at være perfekt!  Wink

Vi ses derude lige om lidt.
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Pages: [1] 2 3 Print 
« previous next »
Jump to: