| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Larmende udstødning  (Read 13022 times)
Manik
Newbie
*
Posts: 13


« on: September 27, 2015, 02:44:52 pm »

Hej
Efter jeg har fået monteret de nye udstødninger af rustfri stål lyder udstødningen meget høj. Er der nogen, der har erfaringer med at bruge en "db killer"? Se http://www.ebay.de/itm/271611544239?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #1 on: September 28, 2015, 11:44:26 am »

Hej Manik

Jeg har flere gange lavet indmad til motorcykel-lydpotter efter samme princip, og jeg vil derfor mene at den model du har fundet på ebay ikke vil give en særlig stor dB reduktion.

Jeg synes den ser for kort ud.. Men den kan sikkert gøre lyden lidt blødere.

Hvis du har mulighed for det, så kan du jo købe den og modificere den lidt. Jeg ville, hvis der er tilstrækkeligt med afgangsrør, forlænge det perforeret rør til maksimal mulig længde, bore hullerne lidt op, for at kunne fange mere af lyden, og derefter pakke røret med glasfiberuld/måtte:  http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Tilbehor/Udstodning/Lyddampermatte-2000023499/

Men først kan du jo lige prøve den, uden at ændre eller pakke den med glasfiber.  

Det kan også være den virker bedre uden glasfiberuld, da noget af udstødningsgassen vil slippe forbi det perforeret rør, ind igennem hullerne, og skabe turbulens.

Du må nok bare kaste dig ud i det, og prøve dig frem  Wink

Med venlig hilsen Frederik
« Last Edit: September 28, 2015, 11:49:15 am by Moes » Logged
Manik
Newbie
*
Posts: 13


« Reply #2 on: September 29, 2015, 05:02:11 pm »


Hej Frederik
Jeg vil måle hvor megen plads der er ind i lydpotten. Selve afgangsrørerne er ikke ret lange, så må jeg vælge en passende "db killer" og modificere den Smiley

Vh
Niels

Hej Manik

Jeg har flere gange lavet indmad til motorcykel-lydpotter efter samme princip, og jeg vil derfor mene at den model du har fundet på ebay ikke vil give en særlig stor dB reduktion.

Jeg synes den ser for kort ud.. Men den kan sikkert gøre lyden lidt blødere.

Hvis du har mulighed for det, så kan du jo købe den og modificere den lidt. Jeg ville, hvis der er tilstrækkeligt med afgangsrør, forlænge det perforeret rør til maksimal mulig længde, bore hullerne lidt op, for at kunne fange mere af lyden, og derefter pakke røret med glasfiberuld/måtte:  http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Tilbehor/Udstodning/Lyddampermatte-2000023499/

Men først kan du jo lige prøve den, uden at ændre eller pakke den med glasfiber.  

Det kan også være den virker bedre uden glasfiberuld, da noget af udstødningsgassen vil slippe forbi det perforeret rør, ind igennem hullerne, og skabe turbulens.

Du må nok bare kaste dig ud i det, og prøve dig frem  Wink

Med venlig hilsen Frederik
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #3 on: September 29, 2015, 05:57:45 pm »

Hej
Efter jeg har fået monteret de nye udstødninger af rustfri stål lyder udstødningen meget høj. Er der nogen, der har erfaringer med at bruge en "db killer"? Se http://www.ebay.de/itm/271611544239?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har du nogle billeder af hvilke rør, og lydpotte du har monteret?

Jeg har selv en bananmanifold og en rustfri lydpotte med dobbelt rør. (et i hver side)
Jeg måtte modificare U-røret og samlingen til manifolden. Der var utætheder som fik den til at larme. Nu er den fin. Ikke meget højere end den gamle med eet rør.
Logged

Matranaut par excellence Cool
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #4 on: September 29, 2015, 07:19:47 pm »

Vi er nogle der mener at en larmende udstødning er en god ting, så hvad er problemet egentligt?

mvh Hans
Logged
Moes
Sr. Member
****
Posts: 171



« Reply #5 on: September 30, 2015, 01:59:14 pm »

Vi er nogle der mener at en larmende udstødning er en god ting, så hvad er problemet egentligt?

mvh Hans

Haha

Ja, jeg tror du har fat i noget Hans  Grin  Jeg har også flere gange lagt mærke til hvordan mænd (som oftes) begynder at køre familiebilen som en racerbil fra det øjeblik udstødningen ruster igennem :-)  Det må være et tegn på at øget udstødningsstøj giver øget køreglæde!

Med venlig hilsen Frederik 
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #6 on: September 30, 2015, 07:29:57 pm »

Det må være et tegn på at øget udstødningsstøj giver øget køreglæde!

Med venlig hilsen Frederik 
Jo mere den lyder som om der ligger en 5 liters V8 under hjælmen, jo bedre. 😎
Mvh. Jon
Logged

Matranaut par excellence Cool
Manik
Newbie
*
Posts: 13


« Reply #7 on: October 26, 2015, 10:39:42 pm »

Hej
Efter jeg har fået monteret de nye udstødninger af rustfri stål lyder udstødningen meget høj. Er der nogen, der har erfaringer med at bruge en "db killer"? Se http://www.ebay.de/itm/271611544239?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har du nogle billeder af hvilke rør, og lydpotte du har monteret?

Jeg har selv en bananmanifold og en rustfri lydpotte med dobbelt rør. (et i hver side)
Jeg måtte modificare U-røret og samlingen til manifolden. Der var utætheder som fik den til at larme. Nu er den fin. Ikke meget højere end den gamle med eet rør.

Hej
Her er et par billeder af udstødningen.
Logged
Manik
Newbie
*
Posts: 13


« Reply #8 on: November 08, 2015, 12:44:16 pm »

Hej
Efter jeg har fået monteret de nye udstødninger af rustfri stål lyder udstødningen meget høj. Er der nogen, der har erfaringer med at bruge en "db killer"? Se http://www.ebay.de/itm/271611544239?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har du nogle billeder af hvilke rør, og lydpotte du har monteret?

Jeg har selv en bananmanifold og en rustfri lydpotte med dobbelt rør. (et i hver side)
Jeg måtte modificare U-røret og samlingen til manifolden. Der var utætheder som fik den til at larme. Nu er den fin. Ikke meget højere end den gamle med eet rør.

Hej
Her er et par billeder af udstødningen.
Indvendig mål er 56 mm. Længde indad i udstødningen kan max være 28 cm.
Logged
Jon Weywadt
YaBB God
*****
Posts: 1002



« Reply #9 on: November 12, 2015, 05:54:58 pm »

Hej
Efter jeg har fået monteret de nye udstødninger af rustfri stål lyder udstødningen meget høj. Er der nogen, der har erfaringer med at bruge en "db killer"? Se http://www.ebay.de/itm/271611544239?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Har du nogle billeder af hvilke rør, og lydpotte du har monteret?

Jeg har selv en bananmanifold og en rustfri lydpotte med dobbelt rør. (et i hver side)
Jeg måtte modificare U-røret og samlingen til manifolden. Der var utætheder som fik den til at larme. Nu er den fin. Ikke meget højere end den gamle med eet rør.

Hej
Her er et par billeder af udstødningen.
Indvendig mål er 56 mm. Længde indad i udstødningen kan max være 28 cm.

Jeg har ikke set en bil se sådan ud nedenunder.  Er det en Baghera? 😋
Er det en hjemmelavet potte? På billede 0090 ser det ud til at den ikke er ret lang
Logged

Matranaut par excellence Cool
Matra_Hans
YaBB God
*****
Posts: 659


Owner of Bagheera, Rancho, Murena & Espace


« Reply #10 on: November 13, 2015, 04:07:30 pm »

Jeg mener, at det ser ud som en 530.
Formandens 530 med rustfri lydpotter larmer også ganske voldsomt.

Hans
Logged
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #11 on: November 15, 2015, 10:11:10 am »

Det er korrekt at mine rustfri potter er temmelig larmende. De er også udført uden "labyrint", dvs. man kan kigge direkte igennem. Eneste dæmpning er en masse huller indv. i røret, og formentlig noget isoleringsmateriale. Jeg husker ikke Niels, om du havde de nye potter på til træffet på Sjælland?, for der lød den da rigtig godt. Forøvrigt er larmen mest et problem/nydelse for alle andre....vi kører jo bort fra lyden i en helt ufattelig fart!!...  Cheesy

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Manik
Newbie
*
Posts: 13


« Reply #12 on: November 25, 2015, 08:50:18 pm »

Det er korrekt at mine rustfri potter er temmelig larmende. De er også udført uden "labyrint", dvs. man kan kigge direkte igennem. Eneste dæmpning er en masse huller indv. i røret, og formentlig noget isoleringsmateriale. Jeg husker ikke Niels, om du havde de nye potter på til træffet på Sjælland?, for der lød den da rigtig godt. Forøvrigt er larmen mest et problem/nydelse for alle andre....vi kører jo bort fra lyden i en helt ufattelig fart!!...  Cheesy

Lars

Jo, jeg har haft dem på de sidste to år. En lang tur til Sjælland gør overvejelser om lyddæmpning aktuel!! Sidste år så jeg en 'tysk M530 med de nye rustfrie potter med lyddæmpning. Desværre har han ikke reageret på mit formfuldendte tysk på deres hjemmeside. Han må kunne fortælle lidt om det virker osv.
Logged
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: