| Home  Blogs Help Search Login Register  
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Murena på Dba  (Read 15022 times)
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« on: May 26, 2007, 09:39:16 am »

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49537784

En herinde fra?...
En lille smule på den dyre side eller?
Logged
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #1 on: May 26, 2007, 01:43:52 pm »

Nej, det er ikke en af "os", men jeg mener at han er medlem af klubben.

Han har haft den til salg i et par år nu, jeg hørte på den da jeg var ude at lede efter en Murena. Jeg fik dog aldrig set den. Den er vist i rigtig god stand, men skulle dengang have fixet noget ved gearkassen.

Jeg synes også at prisen er i overkanten, jeg tror desværre ikke at Murena'er kan bære det niveau. Ærgerligt, men måske er der ikke glamour nok i dem? Wink

- Anders
Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #2 on: May 26, 2007, 07:42:46 pm »

Hej.

Det er Henrik Lunds fra Hvidovre. Han er med i klubben. I virkeligheden er hans pris vel rimelig, det er bare alle de andre Murenaer der sælges for billigt...!!!. Nej, Murenaen mangler nok lige lidt flere år på bagen før prisen kommer op og står mål med, hvad man rent faktisk får af dejlig sportsvogn for pengene. Jeg er lige kommet hjem fra oldtimerløbet Gråsten-Flensborg (træls vejr). Her var vi sammen med vores tyske kollega Andreas( ham med den gule 530-ér og den gule Murena S). Han fortalte at ved en af de fine bilforhandlere i Hamburg, holder der en gul Djet 6 til salg. Den er i perfekt stand, og prisen er 48.000.......Euro!!!! så vi har da lov at håbe på bedre tider.

Lars.
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
hru
Sr. Member
****
Posts: 172


Murena Lover :-)


« Reply #3 on: May 26, 2007, 08:28:40 pm »

Selling my own murena would be at the same price level.........
The danish taxes is rated low ~15-20.000 danish kr. pr car.

The problem is that there are a lot of murena for sale - cheap - but also in very-very poor condition.

If a car *is* in good condition, original and without severe damages being poorly fixed (I have seen a few of these) - painting looking good etc - then the price should be in this level.

Keep your cars in good shape for the next 10 years, and you will see the price going up-up-up.

/Henrik
Logged

Matra Murena 2.2
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #4 on: May 28, 2007, 11:31:07 pm »

Ser ud til at der er én mere nu, denne gang en ombygget 1.6'er (Peugeot 1.9'r). Er der nogen, der kender den (Rødovre):

Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
krede
YaBB God
*****
Posts: 1172



« Reply #5 on: May 29, 2007, 06:34:20 am »

Bestanden er i stigning Smiley...lækre fælge.. kunne godt ligene noget der er importeret fra tysken engang..
Logged
Jensby
Newbie
*
Posts: 20



« Reply #6 on: September 21, 2007, 12:14:43 pm »

Det var vel denne Jet 6 som var til salg og blev solgt http://www.steenbuck-automobiles.de/gesamt.htm

Står ikke nogen pris men det ville da være rart hvis prisen var 48k. Ham her plejer at have Djets til salg http://www.koutauto.nl/ men ingen lige nu. Jeg har set to til salg dernede hvor prisen lå mellem 13 til 18k euro for et par fine biler.
Desværre er vi ikke oppe i Alpine priser (endnu) som helt klart er på vej opad.

Som trivia kan jeg oplyse at i bilrevyen årgang 66 står prisen på en Jet 6 til 57k (der blev ikke original importeret nogen til DK), nedenunder en Mercedes 200 som de beskriver som uopnåelig for langt de fleste. Den kostede 43.000  Shocked

Mvh
Erik Jensby
Matra Djet V
Logged

Matra Djet V
Anders Dinsen
Administrator
YaBB God
*****
Posts: 3186



WWW
« Reply #7 on: September 21, 2007, 12:50:18 pm »

Desværre er vi ikke oppe i Alpine priser (endnu) som helt klart er på vej opad.

Det kunne være interessant, men selvom jeg elsker min Matra og ikke kunne forestille mig noget bedre (bil, altså!), så er de for ukendte og ikke "legendariske" nok til at rigtig blive dyre - tror jeg! Det er det med glamouren som jeg også skriver nedenfor.

Quote
Som trivia kan jeg oplyse at i bilrevyen årgang 66 står prisen på en Jet 6 til 57k (der blev ikke original importeret nogen til DK), nedenunder en Mercedes 200 som de beskriver som uopnåelig for langt de fleste. Den kostede 43.000  Shocked

Hehe, det er meget interessant. Sidste år på klubmødet havde vi en Murena-ejer (undskyld jeg har glemt navnet), der havde fået en tur i en Jet i Frankrig tilbage i 60'erne mens han var studerende. Han fortalte at sælgeren (der var repræsentant for Matra) havde fået hans navn og adresse sådan for interessens skyld, og ét år efter lå der så et brev i postkassen om at "hans" bil var klar til afhentning fra fabrikken! Han måtte desværre takke nej - dét var der dog ikke plads til i budgettet for en ung Dansk studerende, heller ikke i de "glade tressere" Cheesy

Erik, det er godt at høre lyd fra dig. Hvordan går det med din bil? Det kunne være sjovt at se den engang.

- Anders Cool
« Last Edit: September 21, 2007, 12:52:08 pm by Anders Dinsen » Logged

1982 Talbot Matra Murena 2.2 prep 142
2017 BMW i3 "Charged Professional" 94Ah

Used to own:
2001 Renault Matra Grand Espace "The Race" V6 24v
1997 Renault Matra Espace 2.0 8V
1987 Renault Matra Espace J11 2.2
Jensby
Newbie
*
Posts: 20



« Reply #8 on: September 21, 2007, 02:21:44 pm »

Jamen Matraen holder ovre i garagen og er ikke blevet rørt længe. Årsagen er de sædvanlige: mangel på penge og tid.

Men hvis nogen har lyst til at sparke lidt dæk er i altid velkommen på Amager til en snak.

Jeg kan kontaktes på mail ejb@shipping.dk

Go weekend

Erik
Logged

Matra Djet V
Bagheera Lars
Sr. Member
****
Posts: 170



« Reply #9 on: September 21, 2007, 02:59:41 pm »

Jeps, det var lige præcis den gule Jet 6, jeg referede til tidligere. Den var med til de seneste træf i Tyskland hvor vi i klubben deltog, og den er i ufattelig hysterisk perfekt stand. Jeg havde æren af at køre lige bag ham da vi var på udflugt. Når han lagde fra ved et lyskryds el. lign, forsvandt han så hurtigt, at min Bagheera må have lignet en gammel bov-lam krikke... ... Andreas fra tyskland mente at have hørt at den er solgt til WV, som formentlig blot gemmer den væk på et eller andet museum. Jeg så også de 2 Jets som Kout Auto havde til salg, en rød og en blå, de var faktisk til salg temmelig længe, men er åbenbart solgt.

Lars
Logged

M 530 LX 1972, Bagheera 1 S 1976, Rancho 1978
Jensby
Newbie
*
Posts: 20



« Reply #10 on: September 21, 2007, 04:19:52 pm »

Hvis man har en trang til at se på en Djet eller nærmere en Jet så kan man jo også tage ind og hilse på Leif i Nr. Åby. Han har en Jet 6 stående sammen med en hel masse andre herlige biler.
se http://www.larsenauto.dk/

Den og så min er såvidt jeg ved de eneste Djets i DK, hvis nogen ved noget andet vil jeg gerne høre om det.

Ja på billederne ser den gule Djet jo ekstrem fin ud - ret modsat min  Undecided som man vel godt kan sige har lidt patina Cheesy

Der blev en Djet solgt på auktion her tidligere på året og den gik for ca 15k Euro all incl. og den så ud til at være i en god stand.

mvh
erik
Logged

Matra Djet V
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: